Berntsen Mulder Advocaten logo

Afbeelding

Berntsen Mulder header afbeelding
16 juli 2014

Berntsen Mulder Advocaten in een nieuw jasje

Vanwege ons 20-jarig bestaan en ons nieuwe logo maakten we een advertorial in het Witte Weekblad, dat in Alphen aan den Rijn en omgeving verschijnt.

Hieronder de pagina zoals deze in de krant stond. Hij is ook als PDF (1,2 Mb) te downloaden. Onderaan deze pagina de complete tekst van het artikel.

Alphens advocatenkantoor viert 20-jarig bestaan met nieuwe huisstijl en website

ALPHEN AAN DEN RIJN – Berntsen Mulder Advocaten viert dit jaar het twintigjarig bestaan. Een mijlpaal om bij stil te staan. Het kantoor heeft zichzelf met ingang van deze maand een compleet nieuwe huisstijl, met logo en bijbehorende website, aangemeten. Zo kan het bekende kantoor in een fris nieuw jasje de toekomst tegemoet.

De maatschap Berntsen Mulder Advocaten werd in 1994 opgericht door vier advocaten in Alphen aan den Rijn. Guus Berntsen en Matthijs Mulder werden de naamgevers. Direct werd afgesproken dat wanneer de maatschap in samenstelling zou veranderen, er niet steeds een nieuwe naam zou komen. "Je had op een gegeven moment maatschappen waarbij van soms wel zeven partners de naam in de bedrijfsnaam kwam," zegt Guus Berntsen. "Dat vonden wij geen goed idee."

Pionier
Berntsen Mulder is op veel gebieden pionier geweest. Zo kwam het kantoor groot in het nieuws toen het begin jaren negentig als eerste kantoor letselschade ging verhalen voor slachtoffers van ongevallen. Tot die tijd werden alleen de kosten verhaald die ziekenhuizen en zorginstellingen maakten. Dat ook de slachtoffers met kostenposten te maken kregen, was tot dat moment een ondergeschoven kindje. Guus Berntsen en Ans Verhaar kwamen ermee op TV in KRO's Brandpunt. De volgende dag stond de telefoon roodgloeiend.
Vanaf dat moment is Berntsen Mulder een grote speler geworden en gebleven in de letselschade. Later bedacht het kantoor ook het fenomeen ‘loonschade’, waarbij bedrijven loonkosten voor arbeidsongeschikt geraakte werknemers kunnen verhalen op verzekeraars. De kennis op beide gebieden is groot.

Specialiseren
Daarnaast is het kantoor ook op andere rechtsgebieden in twintig jaar tijd enorm gegroeid, tot de huidige omvang van bijna 45 werknemers. Daar waar twee decennia geleden advocaten vaak generalisten waren, die alle rechtsgebieden beheersten, zijn advocaten tegenwoordig supergespecialiseerd op één of twee rechtsgebieden. Ook bij Berntsen Mulder vindt die specialisatie plaats. Zo is de advocatuur altijd in beweging. “Vroeger was je als advocaat een soort huisarts, die van alles een beetje wist,” weet Berntsen. “Dat kan nu niet meer.”

Veelzijdig
Het kantoor is met een gerust hart ‘veelzijdig’ te noemen. Berntsen Mulder Advocaten beheerst een keur aan rechtsgebieden. Faillissementsrecht, familierecht en mediation, ondernemingsrecht, letsel- en loonschade, arbeidsrecht, bouwrecht, IT-recht en kabelschade, om maar iets te noemen.
Op elk van deze gebieden zijn gespecialiseerde advocaten en juristen werkzaam, ondersteund door een team van betrokken en deskundige collega’s.

Tarieven en pakketten
De bekostiging van advocaten is in Nederland altijd onderwerp van gesprek. “Voorheen was het eigenlijk altijd uurtje-factuurtje,” zegt Guus Berntsen. “Maar doordat wij zo gespecialiseerd zijn, kunnen we ook aantrekkelijke, vaste tarieven aanbieden. Pakketten, noemen wij dat. Zo weet een klant direct waar hij of zij aan toe is.”

Na twintig jaar tijd voor nieuwe huisstijl en website

Bij de oprichting van Berntsen Mulder Advocaten werd ook het bekende groen-gele logo in gebruik genomen. Een mooi logo, dat destijds perfect bij het karakter van de maatschap paste. In het logo kwamen de namen naar voren, en de kenmerkende 'weegschaal' boven de namen. Rechtspraak is tenslotte een kwestie van afwegen.

Het logo heeft twintig jaar stand gehouden. In de afgelopen jaren heeft het kantoor zich verder ontwikkeld en is de maatschap uitgebreid tot zeven personen. De nieuwe maatschap vond dat de huisstijl een update nodig had. Het kantoor moest zich een nieuw jasje aanmeten.

"Ook al was het oude logo echt een soort 'kindje' van mij," zegt Matthijs Mulder, "vonden we toch met z'n allen dat het echt tijd was voor iets nieuws. We zijn enorm blij met de nieuwe huisstijl. Het regenboogbalkje geeft in mijn optiek aan hoe veelzijdig en kleurrijk wij als kantoor zijn."

Ontwerper Charles Pellens ontwierp een strak en modern nieuw logo, met bijbehorende huisstijl.
"Het is natuurlijk leuk om jezelf af en toe een nieuw jasje aan te meten," aldus Matthijs Mulder. "Maar uiteindelijk gaat het in ons vak om de inhoud, om de resultaten die we voor onze klanten boeken. Die resultaten mogen er zijn. We zijn trots op ons nieuwe logo, maar nog veel trotser op ons werk."